Bál dopladl dobře, bál se mi líbil. Tančilo se i na reprodukovanou
hudbu a bál vydělal 8500 Kč. Přišlo cca 338 lidí, trasy 1, 4, 8 a 14 (39
lidí) byly nejpočetnější. "Cizí" lidé byli z TURASu. Veronika T20
Dne 1. dubna 2011 proběhl v KD Vltavská Aprílový TAKový
bál. S ohledem na poměrně nesnadno uchopitelné zadání se masky účastníků
pohybovaly v značně širokém spektru. Námořník, Brouček, Superman…
My s Václavem jsme zvolili originální úbory jemenských muslimů, které
jsme si přivezli z jedné z našich cest. Jsme detailisté, takže jsem
pro větší údernost k úboru přidala ještě plastový granát, který mi ovšem
už během dvou tramvajových zastávek maně vyklouzl a elegantně se prokutálel
vozem MHD mezi pasažéry… Do vrabců jako když střelí!
Dál už večer probíhal (alespoň se tak jevil) poměrně standardně. K tanci,
poslechu, ale i vizuálním vjemům hrál (dle našeho soudu výborně) Malý
Taneční Orchestr Universal Praha a většina účastníků se, jak doufám,
vzdor předchozím rozpakům stran výběru kapely, bavila skvěle. Zvlášť
vysoce bych hodnotila pěvecké i taneční výkony Franty Skály.
Ráda bych podotkla, že jsem hrdá na to, že jsem členkou tohoto společenství
- krom dalších důvodů i proto, že z hloubi duše obdivuji schopnost a
ochotu lidí, často ve značně pokročilém věku a namnoze i vysokému společenskému
postavení a pracovnímu nasazení aktivně provozovat happening. Pozorovat
váženého pana profesora Matfyzu v důchodovém věku, an trsá „na plné
koule“ s luznou paní doktorkou v mladistvém úboru z 60. let je balzám
pro mou duši. Z druhého pohledu oceňuji i ochotu mladé generace podílet
se na jančení nás - flexibilních staříků. Skloubení těchto dvou elementů
(např. v předtančení) je důkazem, že naše společenství je stále živé
a nežije pouze z historie - byť slavné. Osobitá choreografie ve „Sklepáckém“
stylu korespondovala s celým pojetím večera - škoda, že nedošlo na obvyklou
půlnoční reprízu! Ráda bych si ji užila ještě jednou.
Užili jsme si to – i přes to, že jsem se místy v černém šaršafu s průzorem
pouze pro oči trochu dusila. Před druhou hodinou ranní kapela dohrála
a všichni se ubírají do svých domovů, aby zaslouženě spočinuli. Wickie
Ryvolová a Wašek Lomič T4 (Celý
čláenk www T4...)
Pár slov k bálu. Ti Sklepáci mi úplně nesedí, ale, zvlášť poté co ubrali
decibely, zase nevadili. A sdílím ten úžas a nadšení nad tím společenstvím...
ať nám to vydrží. Tonda Rosický T1
Na rozdíl od Ištvána jsem původně se na bál těšil, byť se mi nelíbilo
kvůli drahé kapele dražší vstupné. Dle videí bylo vidět, že zahrají v
rytmu rumby, což mě jako tanečníka potěšilo. Za to na bále mne jako tanečníka
hluboce zklamali. Když neumí zahrát takové základní rytmy, jako Waltz,
čaču, polku, sambu, tango, tak jsem je přezval na Malý Netaneční orchestr.
Takto je budu i v tanečním světě nedoporučovat. Výběr takového orchestru
odradil všechny TAKové tanečníky k odchodu před půlnocí, všimli si toho
pořadatelé.
Zůstali z našeho pohledu jen netanečníci, kterým je jedno, jak a co
kapela hraje, jen když něco hraje.
Příště na bál, pořádaný netanečníkem mě nikdo nedostane! A uvažuji o
vlastním tanečně pojatém TAKovém trucbále, kde by se dalo krásně tancovat.
Honza Pelich T1
I já zřejmě patřím mezi ty, kteří s produkcí spokojeni nebyli. Potvrdilo
se to, že to je kapela, která je spíš zaměřená na divadelní produkci než
na hraní klasických tanečních rytmů, jak píše Honza. Ale asi to je střet
generací, protože po půlnočním předtančení na parketu zůstali většinou
mladší účastníci, kterým se to určitě líbilo. Na rozdíl od něj bych ale
o žádném trucpodniku neuvažoval. Věřím, že příští bál uspokojí všechny
tancechtivé lidi zvyklé právě na klasiku.
Omlouvám se dodatečně pořadatelům, že jsem v předchozím příspěvku nevyjádřil
dík jejich práci na přípravě bálu, který se vyvedl. Vím sám, kolik práce
kolem toho je, a je sázka do loterie, jestli všechno klapne. Jirka Klíma
T2
TAK nevim, jestli patrim dle Jirky Klimy mezi mladsi ucastniky Balu (
to asi ne) nebo dle Honzy Pelicha mezi netanecniky ( to spise), ale musim
rict, ze se pripojuji k pochvalnym mailum Wickie a Istvana. Kdyz si to
zpetne promitam, tak te prave tanecni klasiky jsme si, pravda, mnoho neuzili.
Ale „tanec pomaly a tanec rychly“ davaji prece tolik prostoru pro improvizaci!
A te radosti, když se par shodne. Kapela mela vtip a smrnc, vyborne jsem
se bavila az do „zaverecne“ a zdalo se mi, ze rovnez vetsina ostatnich
v mem okoli byla nadmiru spokojena. Bal se mi libil a Veronice i dalsim
poradatelum dekuji. Blanka Chvojová T15
Ani já jsem nebyla úplně přesvědčená, že MTO je kapela na náš bál (ač
je jinak mám moc ráda) a můj pocit se v zásadě potvrdil, i když mi nepřipadali
ani nijak zvlášť "nevhodní". Přesto jsem ráda, že jsou na TAKu
lidé, kteří jsou ochotni jít s kůží na trh a experimentovat a také jsem
moc ráda, že Rada TAKu tyto experimenty občas i podpoří - těší mě, že,
ač lidé na TAKu nemládnou, tak je TAK stále otevřen experimentům byť s
nejistým výsledkem (což je podstata experimentu). Já jsem si tu část bálu,
kterou jsem mohla být přítomna, přes veškeré výhrady moc užila. Takže
za mě patří pořadatelkám především velké dík a také obdiv.
Ale hlavně mám celou dobu pocit, že kolem kapely a bálu probíhala (a
stále probíhá) zbytečná hysterie. Ano, může se stát, že se výběr kapely
nepodaří, ale myslím, že je zbytečné kolem toho dělat takové haló -
proboha vždyť je bál každý rok, tak když se jednou nepovede (což podle
mě rozhodně nebyl tento případ), tak se myslím tolik nestalo. Já si
zase pamatuju kapelu, která sice hrála skvěle do tance, ale poslouchat
se to nedalo (skoro dechovka, příp. hity jako Zlaté střevíčky). Takže
prosím přestaňme řešit letošní bál, holt jsme si letos třeba víc zapařili
než zatančili klasiku a příští rok to může být jinak a přespříští zase
jinak.
Prostě bál je každý rok, tak přestaňme kolem toho jančit a těšme se na
ten další, není to daleko. A o pořadatelích se přece teprve bude rozhodovat,
tak směle do toho. A Honzo, pokud chceš dělat truakci, tak nepřemýšlej
a konej. Jestli je teda nutné, aby to byla "trucakce"... Káča
Režná (dříve Hlavatá) T20
Ohlasy ze schůze 4.4.
Jirka Klíma: chválí organizátory, netančilo se mu však dobře, ale byla
to show
Petr Řezák a Michal Borges: líbilo a tančilo se jim dobře
Eva Švestková: atmosféra pěkná, proč zpívali falešně?
Mirek Prokeš: falešně a rytmicky nic moc
Pavel Stulík: navrhuje vrátit se k tradicím
Petr Beran: díky za (riskantní) tah, který vyšel