Turistický akademický klub založený v roce 1963

Klubovna: Mikulova 1574, Praha 4 - Jižní Město
Pokladník: Jana Stádníková, e-mail: stady@atlas.cz
Poradník: Jana Vorlová, e-mail: tak.praha@email.cz

Motto: Umění je jako slunce, které se taky nikomu nevtírá. Když zatáhne záclony a zavřete okenice, tak vám slunce do bytu neleze, jenomže je to vaše chyba, pane, že chcete žít potmě. (Jan Werich)

Zprávy z rady:
      Schůze bude v pondělí 12. dubna v 18:00 v Tyršáku, 2. patro, posluchárna P1.
      Velká rada bude v pondělí 19. dubna 2010. Rada prosí šéfy tras, aby si udělali čas a přišli v 18:30 hod. k Haštalskému dědkovi.
      Pořadatelům Půltých Stezek do budoucna Rada doporučuje, aby z vybraných peněz dostali vedoucí tras částky pokrývající jejich trasové noclehy plus nějakou částku úměrnou počtu lidí na jejich trase. Zápisné na Půltou Stezku by mělo pokrývat všechny předpokládané výdaje, ale není třeba ho zvyšovat z důvodů plnění TAKové pokladny.
      Radě připadají vyúčtované náklady pořadatele 24. Půlté Stezky příliš vysoké, a proto požádala Pepu Brzáka o vrácení 3 000,- Kč do pokladny TAKu.
      Platit příspěvky je možné na účet TAKu č. 10 61 10 68 66 / 5500 (Raiffeisenbank a.s.) za těchto podmínek - vyriabilním symbolem bude příslušný rok a dvoumístné číslo Trasy, např. 201004 nebo 201014 atp. Ve zprávě pro příjemce uvedete jméno a přijímení platícího. Doporučujeme současně emailem poslat informaci o platbě Janě stádníkové - stady@atlas.cz nebo Soně Vašicové - svasicova@seznam.cz.

Stalo se:
      Jindřich Henry Šilhán Trasa 21 byl na březnové schůzi přijat do TAKu. Kontakty - jindrichsilhan@seznam.cz, 732372011.
      Nora 5. – 7. března se nakonec nekonala.
      Za to 11. Shnilka se povedla i když počasí bylo až příliš větrné. Přes úhybný Rudův manévr jsme nakonec odjeli téměř všichni a přečkali i hodinu stání na Déjedničce. Borůvky a večírek do čtyř byly skvělé. Pár jedinců v sobotu dostálo názvu akce, většina se však nechala na běžkách unášet větrem po krajině. Všichni jsme se sešli u kadovánka a pak zase večer u muziky, kterou tvrdila basa. Po nedělním dopoledním šampaňském bylo ještě trochu sportu.
    Příspěvek od Můry: Letošní schnilá jízda začala bídně, dlouho se čekalo na opozdilce (já to nebyl). Nejvíce v tomto směru zazářila Helenka Ištvánova, která nedorazila vůbec, ač jsme na ni čekali hodinu a poté jezdili po Pankráci a hledali ji. Trochu za to mohl RuM, neboť uvedl špatnou adresu odjezdu, i když ji v pátek v poledne opravil, pro někoho už bylo pozdě. Mobil děvče nemá a nechce mít a je tudíž důkazem, že v 21. století bez mobilu, jako bys nežil.
    První nápis na dálnici hlásal: Na 20km nehoda! Čuměli jsme tam více než hodinu. A chumelilo! Příjezd se tedy protáhl až na 22 hodinu, a pak teprve servírovali večeři. A furt chumelilo! Naštěstí se vše začalo obracet k lepšímu, zvláště poté, co paní hostinská načala oblíbené ožralé borůvky.
    Ráno pro změnu chumelilo a fučelo. Po skupinách se vyráželo na různé směry a nejvíce se nás sešlo ve Sněžné v hospodě U Vašků, která je vnitřkem propojena s cukrárnou. V našem věku ideální kombinace. Na stole vedle sebe utopenec a rakvičky. Mohutně se hrálo a nebyli jsme k odchodu. Došlo i na známou umělkyni z Prahy.
    Hlavní skupina odjížděla (běžkmo) směr Kadov až v 16, takže dorazila po 1 na 7. Zde nalezla nametenou čekající skupinku diváků a muzikantů. Nejlépe vypadala JaVorka, která neustále tvrdila: "Mám jí jako ježek!" Hrálo se další 2 hodiny, posilou byla jakási spřátelená dívčina z Brna. Na kuře hlášené na 7, jsme dorazili opět kolem 10, a ani jsme nepotřebovali zácpu na dálnici. Venca S, který drží masopůst, o něm - tedy o tom kuřeti - prohlásil: "Zvláštní to ryba!" Hrálo se tentokrát v 1. patře v klubovně, kde je lepší akustika. Zatančil jsem si s Alenou P. rockenrol a myslel jsem, že to bude moje smrt. Krátce poté jsem padnul do postele. Příště tančit jen ploužáky! Hrálo se zase až dlouho do noci. V neděli ráno pro změnu chumelilo. Po snídaní se připíjelo šampaňským jako na Silvestra a zpívala se hymna, tedy ta naše. Výlety byly kratší, spojené s nedělní obědem. Na závěr nutno dodat, ža na Schnilku to bylo velmi sportovní.
    P.S. Stále mi vrtalo hlavou, co znamená "Mám jí jako ježek", nikdy jsem to neslyšel a protože nikdo nevěděl, prozradila nám to až sama autorka. Prý citát z písničky "A já jí mám jako ježek, žádnej by to do mě neřek!" Zvláštní logika. (Hledej logiku po pěti kadovánkách!!! JaVor) - fotoalbum...
      26. března oslavil Luděk Ledvina významné narozeniny s TAKovými od 18:00 v restauraci Harmony, U Michelského lesa 370, Krč. - fotoalbum...
      10. výstup na Blaník, otevřená akce T10. V čechtické restauraci U zlaté Prahy se nás sešlo asi pětadvacet. Na desítkové akci se sešli kamarádi z osmi Tras. Hasiči hasili požár v hrdlech v salónku, takže jsme zůstali v lokále, kde jsme sobě i místním hráli k poslechu i tanci do dvou hodin.
    Přichystanou mansardu jsme si užili do deváté ranní. V půl desáté, kdy přijela Soňa, slezl Vláďa s Jirkou první kopec (viz foto 25) a vyrazili jsme na dvanácti kilometrovou trasu po žluté k obědu do Načeradce. Cestou jsme zdolali Jizbický kopec (599 m), několik sněhových polí a několik lahví kořaličky. Ještě spící příroda na nás několikrát jarně dýchla a naservírovala nám krásné výhledy do krajiny. Přeprška nestála ani za otevření deštníků. Hasiči v rekreačním středisku letos nebyli, takže jsme trasu zdolali bez přestávky.
    V Načeradci nám připravili báječný oběd včetně věnečku ke kávě. Většina pak vyrazila přes Malý Blaník (580 m) na Velký Blaník (638 m). Před čtvrtou jsme seděli v rozhledně a čekali na jaro. Přišlo přesně v 18:32 a bylo přivítáno šampaňským. Před ním ještě dorazila bábovka, za ní Andrea a pak Kozlík, kterého přepadla žízeň v Býkovicích. Když se dostatečně setmělo, vypravili jsme se na sestup do Louňovic. Čtyři z nás sešli z cesty a vydali se lesem na opačnou stranu. Vylezli jsme na silnici mezi Kondrací a Louňovicemi. Zachránil nás řidič, který nám po přijetí do nejbližší vesnice mobilem sdělil, na kterou stranu silnice se máme vydat.
    I když únava z více jak dvaceti kilometrového pochodu byla znát, večer se zase vydařil. Zvláště když kapelu obohatil Františkův klarinet, Vláďovy mapy Šumavy a Afghánistánu, úžasná žlutá čepice pro Josku, nejvzdálenějšího účastníka pochodu, a Tomášovo pivo Blaník. Díky personálu jsme směli jít spát už po dvanácté. Cestou na zámek jsme potkávali trpaslíky, Sněhurky a čarodějnice. Ne, nebylo to alkoholem, na zámku byl candrbál. Zámecké postýlky vystačily pro všechny a hučící teplomet přehlušil všechny chrápníky.
    Někteří ráno odjeli a zbylá většina vyrazila po nedělní snídani přes Kondrac do Vlašimi. - Fotoalbum...

Informace:
      39. bál. TAK, to je horor! v pátek 9. dubna v Domovině. K tanci bude hrát plzeňská kapela SKIVO a vítáni jsou všichni hororoví a strašidelní tanečníci. Předtančení úspěšně probíhá. V Domovině budou hojně zajištěny nápoje i pochutiny. Pokud ovšem nechceme pít z plastu, přineseme si vlastní sklo. Pozvánka na společenský večer stojí 206,- Kč TAK a 226,- Kč NeTAK (260,- Kč na místě). Vstupenky mají k dispozici šéfové a bude je mít Jirka Valda jr. v pondělí na schůzi. Hudební nápověda... - máme se na co těšit!
      11. Zahájení cyklo sezóny 17. - 18. dubna je nachystáno, přihlášení dostanou pokyny emailem
      52. Stezku 6. 9.5.2010 pořádá Třináctka. Tabu noclehy má nahlášeno 17 Tras, pište na tak.praha@email.cz, Do předmětu VŽDY napište TABU 52. VS. Vložné je pro členy TAKu 350,- Kč (200,- Kč bez vlaku), pro ostatní 380,- Kč (230,- Bez vlaku).
    Proč Krušné hory? Všichni si pamatujeme jak bezútěšně vypadaly před lety a byl i důvod proč se STEZKA v těchto horách ještě nekonala. Některé trasy se v těchto končinách ocitly (např. na 17. STEZCE – Slavkovský les – Loket). Ti, co jezdí na SPANILKU vědí, že změny k lepšímu stojí za to, abychom je viděli všichni.
    Je nejvyšší čas opravit si mínění o smutných horách Krušných, a proto Vás všechny zveme na 52. STEZKU se zakončením u Kamencového jezera (tentokrát již dobře, že Petře Ř?) u Chomutova.
    Těšíme se na shledání se všemi 9. května ve 13 hodin v areálu letního kina.
    Trasa 13
    Pořadatel očekává na dubnové schůzi, eventuálně na Velké radě, počty účastníků podle jednotlivých Tras a taky peníze. Je hlášeno šest bicyklů T21. Urychleně nahlaste případná další kola.
      Změna termínu 11. Tykolky – bude 19. a 20. června
      Pantakovky v Soběslavi budou s největší pravděpodobností 25. - 27. června. Velice prosím šéfy a zástupce tras, aby prověřili vhodnost nabízeneho terminu na svych trasach. Zároveň přijimám i podněty, připomínky a nápady. Věřím, že se sejdeme opět v dostatečném počtu 25.6.2010 v Soběslavi. Veronika
      32. Lesní hry se budou konat 17. - 19. září, stránky k hrám již otevřeny - http://lesni-brana.byl.cz
    Proběhly již dvě hry.
      Nejen pro Nohybáky, ale i pro ostatní, kdo jste Prťáka měli rádi, nebo jen znali, dopracovali Tři mušketýři (Kaut, Tyčka, Ivan Dvořák a Česťa) sborník, který bude slavnostně odhalen (není to nějaké popCD, proto o křtění nechci psát) 16.4. v Holyni "U Knotků". Vlastní pozvánka přiložena...
      Letní tancovačka v Divoké Šárce - čtvrtek, 17. června od 19 hodin - přátelé, opět vás zvu do romantického prostředí šáreckého údolí, kde v altánu restaurace Dívčí skok zazní taneční hudba v podání již známé hudební formace Kdo má čas. Uvítám pomoc při přípravě..! Irena Koutská

Ze společnosti:
      Dykovi 13 mají vnučku Emu, Kaufmani 4 vnučku Viktorku a Kořínci 4 vnuka Huga Michaela.
      Vláďa Šveska 8 oslavil konec sedmé dekády.

Inzerce:
      Pozvánka na koncert mého syna Jakuba. Koná se v neděli 18. dubna od 19 hod. v Kostele sv. Jana Křtitele na Prádle a další koncert taky v neděli od 15 hod. ve stejném kostele. A bude tam zpívat moje budoucí snacha Isabella Shaw, Američanka z Denveru. Tak si to nenechte ujít!! Jirka Michl 14
      Vyšlo osmé číslo Malostranských novin - http://www.malostranskenoviny.eu

Krásné jaro přeje
    JaVor

P.S. Velmi prosím pořadatele i účastníky o krátké zprávy a fotky z různých úžasných a jedinečných akcí TAKových (před i po), ale i Trasových na tak.praha@email.cz. Nekomerční inzerci, jakož i různá oznámení a pozvání, přijímám taky (uveďte, zda chcete inzerát umístit i na TAKové stránky).

Kalendář akcí 2010: (kalendář ke stažení v pdf)
    duben
      21. - 22.8. - bourání tábora
      28. - 29.8. - exĎáblíci v Keblanech / Koboš
    září
      4. - 5.9. - Retro Keblany / Jirka Valda jr.
      17. - 19.9. - 32. Lesní hry - Lesní brána / 23
      25. - 28.9. - 25. Půltá Stezka / So-Le-Ja (?)
    říjen
      2. - 3.10. - Zakončení 11. cyklosezńy / Karel Moravec 16
    listopad
      12.11. diskotéka pro starší a pokročilé, hotel Svornost, Dolní Počernice / T1
    prosinec
      13.12. - koledování U Apolináře / T1
      15.12. - Stříbrná harfa / Saša Havránková 3
      TAKové schůze 12.4., 3.5., 7.6., 12.7. (letní), 6.9., 4.10., 1.11., 6.12.